Autor:

Noelia Rodríguez Chaparro

jueves, 10 de diciembre de 2015

Model lúdic escolar

El model lúdic escolar: La metodologia educativa significa afavorir l’aprenentatge a l’aula a través de la planificació d’activitats i recursos per a l’adquisició de coneixements, habilitats i estratègies.

En l’educació infantil a través del joc hem de tenir en compte dos factors:

  • Dos components intrínsecs:


1.   Lúdic: El joc és l’estat natural dels infants i una activitat a la que sempre estan disposats.

2.   Educatiu: El joc té un valor didàctic per a l’infant, que li permet l’experiència, reflexió, recerca i l’adquisició d’estratègies adequades per superar determinats objectius educatius.


Els components lúdics i l’eductiu s’interrelacionen sempre que es posa en pràctica l’activitat lúdica, de manera que els infants, a la vegada que juguen aprenen i es diverteixen.

Podem afirmar que no hi ha cap diferència entre jugar i aprendre, ja que els reptes i les experiències que presenta el joc afavoreixen l’aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario