·
L’aula
de psicomotricitat: (dos anys). Aquí es poden rebolcar,
llançar-se els uns al damunt dels altres, fer tombarelles o realitzar altres
accions o jocs psicomotrius, però també es relaxen i aprenen a conèixer el seu
cos i el dels altres. Es convenient que la sala estigui organitzada en centres
d’interès i que els infants hi entrin descalços.
·
Sala
polivalent o d’usos múltiples: La sala polivalent és un indret
indefinit que cada centre habilita segons les seves necessitats. Resulta
adequada per fer-hi activitats lúdiques que necessiten un cert temps de
preparació.
·
Biblioteca: Es
recomanable que a l’aula hi hagi un racó de lectura d’imatges; no obstant això,
si se’n pot disposar, no s’ha de desaprofitar com a zona de joc.
Ha de destinar una zona per als
prelectors i primers lectors, sobretot les biblioteques que són obertes després
de la sortida de la classe.
L’aula
d’informàtica: A partir del segon cicle s’ha d’afavorir l’accés
dels infants a l’aula d’informàtica, que ha de tenir tantes terminals com
alumnes o com a mínim un per a cada dos. Amb programes adequats a l’edat, es
poden treballar i reforçar diferents objectius dels currículums mitjançant
determinats jocs.
Pati
escolar/zona d’esbarjo: Les activitats lúdiques realitzades
poden ser lliures o dirigides. L’elecció d’aquestes activitats està
condicionada. Així doncs, es pot plantejar:
- Zona de jocs de moviments: laberints, tubs, escales de corda, etc.
- Zona de jocs simbòlics i de rols: cabanes, iglús, castells, bancs i taules.
- Zona de jocs de construcció: sorral perquè puguin fer tota mena de construccions. S’ha de remoure i canviar periòdicament
No hay comentarios:
Publicar un comentario