Autor:

Noelia Rodríguez Chaparro

jueves, 10 de diciembre de 2015

Espais lúdics a l’educació formal.


·       L’aula de psicomotricitat: (dos anys). Aquí es poden rebolcar, llançar-se els uns al damunt dels altres, fer tombarelles o realitzar altres accions o jocs psicomotrius, però també es relaxen i aprenen a conèixer el seu cos i el dels altres. Es convenient que la sala estigui organitzada en centres d’interès i que els infants hi entrin descalços.

·       Sala polivalent o d’usos múltiples: La sala polivalent és un indret indefinit que cada centre habilita segons les seves necessitats. Resulta adequada per fer-hi activitats lúdiques que necessiten un cert temps de preparació.

·       Biblioteca: Es recomanable que a l’aula hi hagi un racó de lectura d’imatges; no obstant això, si se’n pot disposar, no s’ha de desaprofitar com a zona de joc.
Ha de destinar una zona per als prelectors i primers lectors, sobretot les biblioteques que són obertes després de la sortida de la classe.

L’aula d’informàtica: A partir del segon cicle s’ha d’afavorir l’accés dels infants a l’aula d’informàtica, que ha de tenir tantes terminals com alumnes o com a mínim un per a cada dos. Amb programes adequats a l’edat, es poden treballar i reforçar diferents objectius dels currículums mitjançant determinats jocs.


 Pati escolar/zona d’esbarjo: Les activitats lúdiques realitzades poden ser lliures o dirigides. L’elecció d’aquestes activitats està condicionada. Així doncs, es pot plantejar:

  •  Zona de jocs de moviments: laberints, tubs, escales de corda, etc.
  •  Zona de jocs simbòlics i de rols: cabanes, iglús, castells, bancs i taules.
  • Zona de jocs de construcció: sorral perquè puguin fer tota mena de construccions. S’ha de remoure i canviar periòdicament

No hay comentarios:

Publicar un comentario